30. augustil avati uus e-äriregistri portaal https://ariregister.rik.ee , mis koondab mugavalt kõik olemasolevad äriregistri teenused ühte keskkonda....
Kas oled internetis surfates tasuta prooviperioodidele ja eripakkumistele kiirelt OK või Enter nuppu vajutanud, kuid hiljem avastanud meilboksist arve tellitud teenuse eest? Või oled hoopis enda kodus aset leidnud toote esitluse käigus soetanud hirmkalli tolmuimeja, mida hiljem kahetsed? Esimesel juhul on tegemist veebikeskkondades levinud klassikalise tellimuslõksuga, millesse sattumist tuleks vältida. Teisel juhul on tegemist väljaspool kaupleja äriruume sõlmitud lepinguga, mille puhul võib täbarast olukorrast päästa teadmine 14-päevasest taganemisõigusest.
„Hind peab olema kuvatud lõpphinnana, et tarbija saab enne teenuse saamist teada, mida ta selle eest maksma peab,“ ütles Tallinna ettevõtlusteenistuse tarbijakaitse osakonna juhataja Birgit Valgus. „Mõne teenuse puhul ei ole võimalik panna konkreetset hinda, sest komponente on palju, siis tuleb need lisatööd ka eraldi välja tuua.“
Kas Sul on juhtunud, et telefon keeldub Sinuga koostööst kuus kuud peale ostu või paar kuud peale autoremonti tõrgub auto liikumast? Selliseid olukordi juhtub sageli, erinevate kaupade ja teenuste puhul, mis omakorda tekitavad meelehärmi ja vaidlusi. Aga kellel on õigus ja kellel on süü, millised õigused ja kohutused tarbijale ning kauplejale tekivad?
Mugavama ostu-müügi protsessi juurde kuulub arusaadavalt esitatud ja kergesti märgatav teave kauba hinna kohta. Puudulik hinna kuvamine tekitab ebameeldivusi nii tarbijale, kes ei saa vajalikku teavet ostude valimise hetkel kui ka kauplejale endale. Näiteks kui kassasüsteemis ja müügisaalis olevad hinnad ei ühti ,tekib kauplejale täiendav koormus tegeleda õige hinnasildi leidmisega või segaduse lahendamisega kassas. . Hindade õige kuvamine on oluline ka tänava- ja turukaubanduses, kus müüakse enamus kaupa lahtiselt kaalukaubana.
Mida on ühist ilusalongis tegutseval juuksuril ja autoremonditöökoja mehaanikul? Peale selle, et nad on oma ala spetsialistid ühendab neid ka ühine nimetaja – teenuseosutaja. Teeninduse valdkonnas tegutsevad mitmete alade esindajad ning teenuste valik on lai. Juhul kui oled otsustanud ühte või teist teenust tarbida, siis mida tuleks silmas pidada?
Teenindusettevõtete profiil on lai – tegutsevad autoremondi töökojad, ehete valmistajad, juuksurid, kingsepad, keemilised puhastused, mööbli valmistajad, õmblejad ja paljud teised oskustöölised. Kuigi töövaldkond on igal ühel neist erinev, siis neile kehtivad nõuded on üldjuhul sarnased.
Arvestamaks Ukrainast saabuvate sõjapõgenike kannatustega paneb Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) koos teiste riigiasutustega inimestele südamele vältida praegusel ajal pürotehniliste toodete kasutamist.